Norgesexpo består i dag av Norgesexpo AS, Norgesexpo Event AS, Norgesexpo Lisens AS og Det Skandinaviske Medieselskap AS.
Ledelsen i Norgesexpo har sin bakgrunn fra Skandinaviske Skoledagbøker AS og Egmont Serieforlaget AS .
Firmaet ble fra 1988 og frem til 2005 bygd opp til en av verdens største produsent av gratis skoledagbøker til elever på vgs. og høyskoler/universitet. Selskapet hadde virksomheter i 12 land og trykte mer enn 3 millioner planleggere per år. I 2005 solgte de selskapet til Egmont Serieforlaget AS. I samme periode ble eventavdelingen startet opp. Nye og kreative eventkonsepter ble utviklet slik som TV 2 Sporten SnowShow, Donald Duck Games, samt ulike roadshows.
Norgesexpo tok i 2013 tilbake Elev- og Studentkalenderen under navnet Det Skandinaviske Medieselskap AS. Elevkalenderen har et opplag på 150.000 og Studentkalenderen 100.000 i 2014. Begge kalenderne har en landsdekkende distribusjon.
Norgesexpo har utviklet flere messekonsepter. Med Skiexpo, Spillexpo og Kids Expo er vi også en av Norges største uavhengige aktører innenfor messer. Messene arrangeres hos Norges Varemesse på Lillestrøm.
Norgesexpo Event AS (tidligere JSM Event og Marketing) tar på seg alle typer marketing- og eventaktiviteter for et bredt spekter av kunder. Vi driver både med egne eventer, eventturnéer i tillegg til spesiallagde event for kunder.
Fra 2014 har Norgesexpo også startet forretningsområdet, management.Vår første klient er Johanna Grønneberg Mesa. Vi gjør alt av booking for konferansier- og foredragsjobber, samt utarbeidelse av sponsoravtaler, karriererådgivning og planlegging.
Norgesexpo har siden 2013 solgt og formidlet lisensrettigheter. Lisensavdelingen har blant annet enerett til å formidle rettigheter for Knertenuniverset.